Seurojen juhlia

Pajusen Eräilijät 50 vuotta. Juhla Eräkeskuksessa 8.9.2018

Jäminkipohjan Erämiehet julistivat joulurauhan metsän eläimille

Jäminkipohjan Erämiesten laavulla järjestettiin Joulurauhan julistaminen metsän eläimille su 22.12.13 Juhani Sillanpää julisti joulurauhan ja kirkkoherra Markku Simula laulatti joululauluja ja luki jouluevankeliumin. Vesisateesta huolimatta oli jätkänkynttilöiden piiriin saapunut noin 40 osanottajaa. Rouville kiitokset hyvästä glögistä ja maittuvista makkaroista! Helena Korppoon ottamia löytyy Tapahtumia sivuilta.

Ruoveden Metsästysseura 60 vuotta

Ruoveden Metsästysseura juhli merkkipäivää peijaisten yhteydessä Urheilutalolla la 23.11.2013. Paikalla oli runsaat 100 henkeä ja monet lähiseurat muistivat onnitteluin juhlivaa seuraa. Riistakeskus ja Riistanhoitoyhdistys muistivat seuran jäseniä palkitsemalla eri tavoin. Palkitut jäsenet löytyvät omalta sivulta. Metsästysseura muisti kukkasin rouvia, jotka ovat pitkään ahkeroineen eri tavoin seuran hyväksi. Kuvia juhlatialisuudesta on kuvagalleriassa.

Visuveden Hirvimiehet 80-vuotta

Visuveden Hirvimiesten juhla pidettiin la 10.11.2012 Nuorisoseuran talolla ja paikalla oli ryúnsaat 200 henkeä. Ilta eteni jouhevasti Alpo Porilan mainiossa ohjauksessa. Ruoka oli erittäin maukasta ja liha hyvin mureaa. Eräneuvos Juha K.Kairikko piti mainion juhlapuheen, mutta muistutti maanomistuksen pirstaloitumisesta ja sitä kautta myös metsästykseen kohdistuvasta uhasta. Seurojen tulee pitää yllä hyvät suhteet maanomstajiin tulevaisuuden turvaamiseksi. Jhlassa palkittiin myös ansioituneita sekä pitkäaikaisia seuran jsäeniä. Riistakeskuksen ja Ruoveden RHY:n palkitsemiset ovat omalla sivullaan.  Alla on kuvasarja juhlatilaiuudesta.

Pihlajalahden Eräveikot 50-vuotta

Pihlajalahden Eräveikkojen 50-vuotisjuhlissa otettuja kuvia. Yleisöä hauskuutti nauruhermoja kutkuttaen televisiosta tuttu "kanttori Piiparinen" nyt kuitenkin tutkijaprofessorina, joka tutkii lintujen muuttoa, pesintää ja esitteli hirvimiehille sopivia systeemeitä hirvien tähystämiseen ilmasta. Juhlassa oli tunnelmaa, hyvää paistiruokaa, maittavaa kakkua ja virvoittavia juomia. Yleisöä viihdytti myös mainio orkesteri. Osanottajia palkittiin myös arpomalla hienoja palkintoja suoraan luomutuotteina.
Onneksi olkoon juhlivalle seuralle ja hyviä jahtitapahtumia tästä eteenkin päin!

**************************************************************************************************************************************************

Pourun Erämiehet ry täytti kunniakkaat 50-vuotta

Juhlatilaisuus pidettiin lauantaina 12.6.2010 Lomakeskus Pukkilassa, jonka tilat täyttyivät
juhlivan seuran jäsenistä, maanomistajista ja muista vieraista. Juhlijoita oli paikalla runsaat 120 henkeä. Seuran puheenjohtaja Timo Juvonen avasi juhlatilaisuuden kertomalla lyhyesti seuran perustamisvaiheesta sekä toiminnasta ja toiminnan muuttumisesta vuosien mittaan. Hän luki samalla myös kaikkien perustamiskokouksessa olleiden henkilöiden nimet. Toiminnan pääpaino on
nyt hirvenmetsästyksessä entisen linnustuksen sijasta.

Timo Juvonen osoitti erityisesti kiitoksen sanat maanomistajille, joiden seuralle
metsästykseenn vuokraamat maat ovat elinehto metsästyksen ylläpitämiseksi.

Pourun Erämiehet ry 50-vuoden taipaleen ansiosta palkittiin lauantaina 12.6.2010 seuran juhlassa Erkki Mauranen, kuvassa oikealla, hän sai Pohjois-Hämeen Riistanhoitopiirin myöntämän hopeisen ansiomerkin. Ruoveden Riistannhoitoyhdistys palkitsi pronssisella ansiomerkillä tunnustuksena ansiokkaasta toiminnasta riistanhoidon ja metsästyksen hyväksi seuraavat henkilöt:
Osmo Eromäki, Pentti Havanka, Vilho Juvonen, Osmo Lassila, Pentti Pouru, Niilo Rantala ja Väinö Rantala. Pentti Pouru ei päässyt tilaisuuteen paikalle, joten seuran puheenjohtaja Timo Juvonen välittää hänelle tunnustuksen.

Naapuriseurat muistivat myös juhlivaa seuraa erilaisin lahjoin ja onnen toivotuksin. Iltaa jatkettiin
maittavalla hirvipaistilla sekä panemalla jalalla koreasti.

Jäminkipohjan Erämielet, joulurauhan julistaminen 22.12.2013

Jäminkipohjan Erämiesten Joulurauhan julistaminen 22.12.13