Määräaikoja

Metson ja teeren talvimetsästysalue laajenee

Tiedote. Julkaistu: 07.09.2020, 09:00
Suomen riistakeskus

Metsäkanalintujen metsästys alkaa torstaina. Metsästysajat ovat edellisvuoden tapaan pitkät, ja urosmetson ja -teeren talvimetsästys sallitaan rajoitetusti tammikuussa. Metsästäjiä kehotetaan huomioimaan metsästysalueensa lintutilanne ja metsästämään vastuullisesti.

Metso- ja teerikantojen pitkäaikainen kehitys on ollut suotuisaa, ja pääosin lintutiheydet ovat 2000-luvun keskimääräisen tason yläpuolella. Syksyn metsästysajat ovat valtaosassa maata kaksi tai kolme kuukautta.

KUNNIAKIRJAT JA ANSIOMERKIT

Riistanhoitoyhdistysten vuosikokouksissa 2010 jaettavaksi tarkoitetuista kunniakirjoista

ja ansiomerkeistä on tehtävä esitys riistanhoitoyhdistykselle 7.1.20xx mennessä.

Hirvi

Luvansaajien on toimitettava ilmoitus hirven metsästyksen

tuloksesta liitelomakkeineen riistanhoitoyhdistykselle viimeistään 7.1.20xx.

Valkohäntäpeura

Valkohäntäpeuran metsästyksen tuloksesta tehdään erikseen vastaavat

ilmoitukset kuin hirvestä. Luvansaajan tulee toimittaa ilmoituksensa riistanhoitoyhdistykselle

viimeistään 7.2.20xx.