Metsästystapahtumia

Vaalea hirvi
Hirvi kivellä
Villisika Juurakontien lähettyvillä. Kuva Leena Peltonen

Arvo Harjajärvi ja karhun talvipesä, löytyi sattumalta lintujahdin aikana Kuusamossa.

Arvo Harjajärvi löysi sattumalta karhunpesän Kuusamon lintujahdin aikana. Kyllä kontio on tehnyt hienoa työtä!

KARHUN KAATAMISET

Ruoveden yhteislupa-alueella on kaadettu kolme karhua. Kaatoluvat on käytetty kuluvalta vuodelta 2017.

Ruoveden Riistanhoitoyhdistyksen alueella pidetään ainakin seuraavat tapahtumat:

1. Kirkonkylän alakoulun oppilaiden hirvijahti

- luokat 1. - 4.

- lauantiana 24.10.2009 jko 09.00 alkaen Kalettoman majalla

- paikalla oli peräti 27 koululaista ja 20 lasten vanhempaa

- kuvia ja tuloksia on Ruoveden Metsästysseuran kotisivulla

2. Väärinmajan koulun jahtipäivä

3. Akkajahti

- lauantaina 31.10.2009

- järjestää Visuveden Hirvimiehet

4. Hyyrylän Metsästäjät

Hyyrylän Metsästäjät ry järjesti Pyhäinpäivänä 31,10, perinteisen perhejahdin.Useampi vuosi sitten alkunsa saanut tapahtuma sai alkunsa, kun siirryttiin ajometsästyksestä koirien käyttöön. Ajo porukkana toimi paljon perheen jäseniä ja muita henkilöitä jotka eivät kuuluneet varsinaisesti seuraan. Halusimme tarjota mahdollisuuden halukkaille osallistua metsästykseen.Tänäkin vuonna metsästys tapahtui perinteisesti ajometsästyksenä. Saaliiksi tavoiteltiin valkohäntäpeuroja ja kauriita eikä se hirvikään olisi haitannut. Saimme tälläkin kertaa ajoporukan kasaan. Porukan nuorin osanottaja kuusi vuotta sai intoa lisää kun papan kanssa sai olla passissa jonka eteen ilmestyi 4kpl kauriita. Kyllä pappa olisi muuten ampunut, mutta ei ne antanut tilaisuutta kertoi poika. Kyllä riistaa nähtiin jos jonkinlaista ja joutsenet tekivät parvessa monta ylilentoa poikien torvisoiton houkuttelemana. Saalis jäi saamatta, mutta nuotiolla paistetut makkarat ja juttu tuokiot korvannevat siitä osan. Kiitos osallistujille