Jäljestyskoiria ja niiden ohjaajat

Marko Mikkolan ilmoituksen mukaan hyviä jäljestyskoiria, joita voidaan tarvittaessa tilata töihin:

Ohessa Kennelpiirin Mejä-jaoston uudelta yhteyshenkilöltämme saamani ajantasainen koiralista. Listalle on otettu ainoastaan alla näkyvät kriteerit täyttäviä koirakoita. Voitte välittää parhaaksi katsomallanne tavalla kyseisiä tietoja oman alueenne metsästysseuroille. Kyseiset henkilöt ovat ilmoittaneet olevansa kiinnostuneita lähtemään talkoilemaan, jos metsästysseurat tarvitsevat verijälkeä varmuudella seuraavia koiria esim. metsästyksen yhteydessä haavoitetun tai liikenteessä loukkaantuneen hirvieläimen jäljestämiseksi. Koska karhut ovat jälleen päässeet Aamulehden otsikoihin tänään niin nostetaanpa taas tämä karhukoirien ja niiden ohjaajien lista esiin. Karhutilanteita on nyt ollut ja heinäkuu saattaa edelleen olla aktiivista aikaa joten listan on hyvä olla tuoreessa muistissa kun koiria tarvitaan. Listaan on nyt saatu lisää nimiä joten näille hellekeleille on parempi mahdollisuus hälyttää myös varakoiria paikalle. Näillä keleillä ei yhtä koiraa kannata rasittaa liikaa vaan kun ottaa varakoirat heti paikalle on vaihdon mahdollisuus tiukassakin paikassa. Laitoin listaan nyt myös ohjaajien kotipaikat jotta pystytään tarvittaessa ottamaan lähin koira apuun.

Tässä siis ohjaajat aakkosjärjestyksessä:

Ahola Pasi ja Rami - Kihniö          0400 736543 (Pasi)     040 5053122 (Rami)
Lehtovirta Jarkko - Uurainen       050 3076854
Mäki Martti - Ruovesi                 050 5639501
Ruotsalainen Jarkko - Teisko       0400 380415
Salminen Jari - Pälkäne               0400 253114
Yläjärvi Erkki - Ruovesi               050 5582432

Terv.

Ville Pohjola
Jäljestystoiminnan ohjaaja/Pohjois-Häme
040-5258778

1. Näyttöä käytännön työstä:-Yli puoli tuntia kestänyt jäljestys todistettavasti oikean eläimen jäljillä ja/tai haavoittuneen eläimen löytäminen2. Suoritettu ja läpäisty VAHI-koe3. FIN JVA-titteli4. Muuta koemenestystä VOI-luokassa